Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2008

Η μη βίαιη δράση των ισχυρών



Ηθικά ανώτεροι οι νέοι αυτοί, δημιουργούν ρωγμές στη συνείδηση των οργάνων και τους αποδιαρθρώνουν ως μηχανές βίαιης επιβολής




7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τελικά όμως τις φάγαν και αυτοί,

θέλει πολύ δουλειά και οργάνωση για κάτι μαζικότερο σαν αυτό και προπαντός πολύ χρόνο και πολλά θύματα για να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα

ΚΚ

Ανώνυμος είπε...

bioannis
Τα μεγάλα πνεύματα (και τα μικρά) συναντιώνται:
http://bioannis.wordpress.com/

Greek Rider είπε...

Πολύ σωστή και εύστοχη η ανάρτησή σου.

Αν και νομίζω ότι αυτοί, οι περισσότεροι, ζουν μέσα σε ένα ακροδεξιό παραλήρημα και δεν καταλαβαίνουν από τέτοια.

Tyler Durden είπε...

είτε λουλούδια, είτε αυγά και νεράντζια, αυτοί το ίδιο παραμένουν και με τον ίδιο τρόπο θα αντιδράσουν εναντίον σου.

Είναι χαρακτηριστική και συμβολική η σύγκριση της κλασσικής φωτό που μια γυναίκα προσφέρει λουλούδι σε στρατιώτες όπου ηην αμηχανία και η προσωπική σύγκρουση φαίνεται χαραγμένη στο ορατό πρόσωπό τους με τηνπαραπάνω φωτό όπου η προσφορά του λουλουδιού γίνεται σε ένα απρόσωπο μασκοφόρο ον με εκμηδενισμένη την όποια ελπίδα διαπροσωπικής επικοινωνίας.

Ανώνυμος είπε...

Αυτές τις μέρες νομίζω ότι τα ζητήματα και τα αιτήματα της μη-βίας γίνονται ακόμη πιο επίκαιρα. Όποιος χρησιμοποιεί βία χρησιμοποιεί τα “μέσα” του αντιπάλου και γίνεται όπως κι εκείνος. Δηλαδή χάνει την ηθική του ανωτερότητα, απανθρωποποιείται εξίσου. Στην αρχαιότητα η “Βία” απεικονιζόταν μαζί με το αδερφάκι της την “Εξουσία”. Άρα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αντιφάσεις να χρησιμοποιείται η βία από αντιεξουσιαστές και αντιαυταρχικούς. Η βία αποτελεί το μεγαλύτερο αυταρχισμό. Προσωπικά θαυμάζω τα παιδιά με τις καθιστικές διαμαρτυρίες, τα λουλούδια, τα χάπενινγκ στα οποία βγάζουν τα ρούχα τους για να δείξουν τη γύμνια τους μπροστά στη βία της εξουσίας. Εγώ είμαι μ’ αυτά τα παιδιά. Είναι πιο κοντά στη μη-βίαιη οικολογική μου κουλτούρα. “Θα συμμετέχω στην επανάσταση μόνο αν αυτή είναι με λουλούδια” J. Lennon.

ΜΑΤ είπε...

Ο Κράτος και η Βία ήταν αδέλφια στην αρχαιοελληνική μυθολογία.
Αλλά εδώ δε μιλάμε μόνο για τους μπαχαλάκηδες. Το θέμα το έχει αναλάβει υπο την προστασία της η ίδια η εξουσία. Δείτε και το
http://ecology-salonika.org/lib/?p=3014
όπως και την πολιτική θεμελίωσή του στο
http://ecology-salonika.org/lib/?p=3012

Tyler Durden είπε...

η βία δεν είναι μόνο εξουσία αλλά και ξέσπασμα οργής και άμυνα. Είναι κατανοητή και δικαιολογημένη μεν σε τέτοιες καταστάσεις, αλλά φυσικά δεν αποτελεί το μέσο για καλύτερη κοινωνία. Δεν μπορούμε λοιπόν να καταδικάζουμε αυτό το ξέσπασμα εφόσον δεν υπάρχει αποτελεσματική μη-βίαιη κουλτούρα. Χάνουμε και την εμπιστοσύνη των περισσότερων οργισμένων νέων αν δεν δείξουμε κατανόηση.

Ενα ώριμο κίνημα θα πρέπει πολύ γρήγορα να εγκαταλείψει αυτό το αυθόρμητο ξέσπασμα για κάτι πιο δημιουργικό, αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι κινήσεις εντυπωσιασμού με λουλούδια, κλπ, αλλά αποτελεσματικές τακτικές μη βίαιης δράσης που να "πονάνε" όμως το σύστημα.

Είτε με βία, είτε με παραδοσιακές μη βίαιες ενέργειες, η δράση είναι προβλεπόμενη από το σύστημα και αντιδράει όπως το βολεύει εκείνη τη στιγμή χρησιμοποιώντας τα γεγονότα υπέρ του. Το απρόβλεπτο και η αμηχανία είναι τα τρωτά του σημεία.

Πχ και τι έγινε αν χαθεί ένα εξάμηνο; τι έγινε αν χαθεί μια χρονιά στο σχολείο; Τι μπορεί να γίνει αν οργανωμένες ομάδες πολιτών αρνηθούν να πληρώσουν οποιουσδήποτε φόρους σκίζοντας τις δηλώσεις τους δημόσια και καλώντας και άλλους να τους μιμηθούν;

Αν απαξιώσουν και δεν συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε δημόσια γιορτή για τα Χριστούγεννα;

Αν αρχίσουν να αυτοοργανώνουν τη ζωή τους μόνοι τους σε μια άλλη παράλληλη κοινωνία;